Det skal lønne seg å være kunde hos oss.
Som kunde hos oss får du kjøpt en rekke strømrelaterte strømprodukter til fordelaktige priser. Vi inkluderer ofte montering, og gir mulighet for nedbetaling via strømregningen.
Om du er i tvil om hva som er riktig produkt for deg, har vi flinke folk i kundeserviceavdelingen vår som gjerne hjelper deg.
Kan jeg installere brann- og innbruddsalarm selv?
Elotec Ajax er et sikkerhetssystem som følger et nasjonalt regelverk.
For at forhandleren skal kunne gi garanti på produktet, og for at det skal virke slik det skal, må alle enheter være plassert og satt opp riktig av en fagperson som kan sikre garantien.
Kan man velge om man vil ha brannvarsling eller innbrudd?
Ja, du kan faktisk velge akkurat de enhetene du trenger. Om du vil ha et innbruddsanlegg, røykvarsleranlegg, vannalarm eller smarthusfunksjoner.
Du kan også kombinere som du selv ønsker.
Hva mener dere med valgfrihet når man skal kjøpe brann- og innbruddsalarm?
Vi er opptatt av valgfrihet, valgfrihet til:
- Å velge sorte eller hvite enheter.
- Å velge mellom vanlige røykvarslere med varmesensor, eller om du også vil ha med CO for soverom.
- Å velge hvem du vil ha varsel til, familie, nabo, eller alarmstasjon.
- Å velge de enhetene du faktisk trenger og ønsker. Om det er vann, brann, innbrudd eller smarthusfunksjoner.
- Å kjøpe rett ut, eller nedbetale.
Må jeg betale hele beløpet med en gang når jeg bestiller brann- og innbruddsalarm?
Ikke nødvendigvis, våre forhandlere har ulike tjenester for nedbetaling, da kan du velge å betale ned i alt fra 6 mnd til 3 år.
Dette er ingen leie, men en nedbetaling og utstyret er fortsatt ditt.
Kan man ha flere brukere på alarmsystemet?
Absolutt, du kan legge til de du ønsker, også naboen, slik at også de kan bli varslet ved et nødstilfelle som ditt eget sikkerhetsselskap. Disse inviterer du ved å gå til Sentralenhet -> Innstillinger -> Brukere. Du velger selv hvilke varsler de skal få, f.eks. et nødstilfelle.
Sentralenheten min på alarmsystemet lyser rødt.
Dette betyr at sentralenheten ikke får kontakt med serveren vår på internett. Sjekk at nettilkoblingen er i orden, og at port 80 eller 2020 er åpen i router/modem. Lyser den fortsatt rødt, kontakt din forhandler som vil hjelpe deg.
Røykdetektoren min lager små pipelyder.
Da er det lavt batterinivå, og batteri må byttes innen 2 måneder. Dette får man også varsel om direkte i app. Her er det ingen dyre spesialbatterier, men et ordinært CR2 batteri som din installatør gjerne hjelper deg med å bytte.













